Friday, January 23, 2009

Festival Dimou Athinon

Λέγομαι Γιώργος Σιούνας και είμαι κατά το 50% μέλος της εταιρείας που εκδίδει τα τελευταία 25 χρόνια τη Βαβέλ. Είμαι αποκλειστικά υπεύθυνος για την άποψη και την ιδεολογία αυτού του περιοδικού. Για το περιεχόμενό του, τα κείμενά του, τα κόμικς του, τις μεταφράσεις του, τους δημιουργούς που δημοσίευε, για τις πολιτικές και κοινωνικές καμπάνιες του. Εγώ το έκανα το περιοδικό.

Είμαι ακόμα υπεύθυνος για την ιδέα και το concept του Φεστιβάλ και ιδρυτής, ουσιαστικά και τυπικά, ενός Συλλόγου που αποτέλεσε το όχημα για την πραγματοποίησή του. Στα Φεστιβάλ που έγιναν συνολικά μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο μέρος της ουσιαστικής δουλειάς πέρασε από τα χέρια μου, ενώ έδινα με τα κείμενα μου στη Βαβέλ, με το εισαγωγικό του καταλόγου και με τα δελτία τύπου, το ιδεολογικό του στίγμα.

Έχω υποχρέωση να μιλήσω. Υποχρέωση απέναντί στον εαυτό μου, στη στάση ζωής μου, υποχρέωση απέναντι σε όσους (έστω λίγους) νέους ανθρώπους επηρέασα και με πίστεψαν. Με αυτό το πολιτικο-οικονομικό παιχνίδι που παίζεται γύρω από το Φεστιβάλ δεν έχω καμία σχέση.

Με αυτό το Σύλλογο, όπως αυθαίρετα τον άλλαξαν και τον διαμόρφωσαν, με αυτό το Σύλλογο που οργανώνει το Φεστιβάλ, δεν έχω και δεν θέλω να έχω καμία σχέση, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου που ενέπλεξαν, πλαστογραφώντας τις υπογραφές τους.

Αυτός ο Σύλλογος καρπώνεται παράνομα ένα πολύ μεγάλο ποσό σε κάθε Φεστιβάλ (τα “κέρδη” του είναι περίπου 150.000 Ευρώ κάθε χρόνο, την τελευταία τουλάχιστον πενταετία) και δεν μπορεί να λειτουργεί χωρίς να απεμπλακώ εγώ και οι υπόλοιποι. Δεν μπορεί χωρίς να σταματήσει να εμπλέκει στο θανάσιμο εναγκαλισμό του την εταιρεία της οποίας είμαι εταίρος, αλλά και τη Βαβέλ.

Με καταφανώς παράνομες ενέργειες, με προφανές στήριγμα σε “πολιτική πλάτη”, καταπατήθηκαν ακόμα και τα στοιχειώδη δικαιώματά μου: να γνωρίζω τι συμβαίνει στη δουλειά μου, όσα γίνονται από άλλους στο όνομά μου, βάζοντας έτσι εμένα και μέλη της οικογένειάς μου σε τεράστιο ηθικό, οικονομικό, αλλά και ποινικό κίνδυνο.

Ο ουσιαστικός δημιουργός της Βαβέλ δεν μπορούσε ούτε καν να αγγίξει αυτό το ιδιότυπο κατασκεύασμα αυθαίρετης και παράνομης διαχείρισης κρατικών χρημάτων, αυτό το πλέγμα εταιρειών και Συλλόγου που κατασκεύασαν, πολύ περισσότερο να ξέρει και να ελέγχει, όπως είχε υποχρέωση απέναντι στη Βαβέλ και στο Φεστιβάλ, που τους είχε δώσει το ιδεολογικό του στίγμα, απόλυτα εναρμονισμένο με τη ζωή του, αλλά και με το ήθος και το κύρος των δικών του ανθρώπων που ενέπλεξαν.

Αν και το ζητούμενο από εμάς, επί μεγάλο χρονικό διάστημα, ήταν να καθαρίσουμε μιαν εταιρεία κι ένα Σύλλογο από το άγος παράνομων διαδικασιών, η απάντηση ήταν η ουσιαστική “απαγόρευση” να βγάζω τη Βαβέλ, απίστευτες προκλήσεις, απειλές, αφαίρεση και απώλεια πολλών χρημάτων, απομόνωση και ερείπωση του χώρου δουλειάς μου, αυτού που εξοπλίστηκε με δικά μου χρήματα και χρήματα της οικογένειάς μου.

Το άλλο μισό της Βαβέλ είχε από καιρό περάσει το ποτάμι.

Από όσα στοιχεία μπόρεσα να συλλέξω μέσα από τη χαραμάδα που στιγμιαία άνοιξαν για να την κλείσουν αμέσως, επιβεβαίωσα ότι η Βαβέλ που δημιουργούσα ήταν οικονομικά αυτοδύναμη και δεν είχε καμιά ανάγκη οποιασδήποτε χορηγίας.

Διαπίστωσα κυρίως ότι:

με το Σύλλογο όπως διαμορφώθηκε, διαστρεβλώθηκε, άλλαξε, μετά από πολλαπλές παρανομίες και πλαστογραφίες, “προστατευμένος” στη διεύθυνση κατοικίας πολιτικού προσώπου, πρώην “Προέδρου” του και φαινομενικά τουλάχιστον επικυρίαρχου, λόγω της θεσμικής του θέσης και της δύναμής του στο ΥΠΠΟ και στο Φεστιβάλ Αθηνών, όπως έχουν γράψει επανειλημμένα οι εφημερίδες,

με το τεράστο για τα μέτρα του πολιτισμού ποσό των κρατικών χρημάτων (από 680.000 έως 850.000 Ευρώ ―μέσα σε διάστημα ενός χρόνου, για το οποίο μπορώ να έχω κάποια, έστω αμυδρή, εικόνα) που διακινεί η συνεταίρος μου ως Βαβέλ, και αυθαίρετα μέσω της εταιρείας μας, χωρίς να γνωρίζω, χωρίς την υπογραφή μου, με την τοποθέτηση της, προφανώς με ισχυρή πολιτική διαμεσολάβηση, στον πιο ιδιότυπο από την άποψη της οικονομικής λειτουργίας κρατικό οργανισμό, όπου υπογράφει τον “απόρρητο” απολογισμό του, πάντα στο όνομα της Βαβέλ, με μια ακόμα εταιρεία που λειτουργεί παράνομα στο όνομα της Βαβέλ, χωρίς να μπορώ να ξέρω τις δραστηριότητές της, με μια ατελείωτη σειρά από πλαστογραφίες και παρανομίες…

…η δουλειά που έχτισα με τόσο πάθος έχει μετατραπεί σε πεδίο άθλιων και ανεξέλεγκτων πολιτικο-οικονομικών παιχνιδιών, όχι μόνο (ίσως ούτε καν κυρίως) της συνεταίρου μου.

Σωπαίνω εδώ και πολύ καιρό. Προειδοποίησα άπειρες φορές, αλλά δεν αντέδρασα δημόσια ακόμα και στην εξαπάτηση όσων πίστεψαν σε αυτό που δημιουργούσα, όταν αυτός ο “κυβερνητικός” Σύλλογος, στο όνομα της Βαβέλ, δηλαδή και στο δικό μου, ζητούσε κι άλλη επιχορήγηση, ενώ το κόστος του προηγούμενου Φεστιβάλ είχε καταφανώς υπερκαλυφθεί με τα 86.000 κρατικά Ευρώ, που είχαν ήδη δοθεί και είχαν αφήσει και ένα “αξιοπρεπές κέρδος”. Θα θυμάστε ίσως την κωμική “διαμάχη”, όταν ο Σύλλογος, δηλαδή και η συνεταίρος μου (του Φεστιβάλ Αθηνών) και προφανώς και το πολιτικό πρόσωπο, ήρθαν σε “ευθεία αντιπαράθεση” με το ΥΠΠΟ (!), για να δοθούν σε λίγο κι άλλα 350.000 Ευρώ. Ενώ, τρεις μόλις μήνες πριν, είχε διακανονιστεί να “χαριστούν” στη Βαβέλ από το ΥΠΠΟ κι άλλα 400.000 Ευρώ, με σύμβαση που αρνούνται ακόμα να μου δείξουν. ‘Οσο μπορώ να ξέρω, εφόσον η συνεταίρος μου συναλλάσσεται υπογράφοντας αυθαίρετα μόνη της, στην εταιρεία μας είχαν μπει από αυτή τη σύμβαση 240.000 Ευρώ.

Ο καθένας κάνει τις επιλογές του, ακόμα και να παρανομεί και να γίνεται κρατικός παράγοντας και να διαχειρίζεται αυθαίρετα κρατικές χορηγίες, όχι όμως εκθέτοντας ηθικά και ποινικά εμένα, όχι στο όνομα της Βαβέλ και όσων έγραψα και είπα, όχι εκμεταλλευόμενος το ήθος και το κύρος και άλλων ανθρώπων που κέρδισαν δίκαια την καθολική αναγνώριση.

Αν σωπάσω, θα είμαι συνένοχος και υπόλογος.

Με αυτό το Φεστιβάλ δεν έχω καμία σχέση. Αυτό που γίνεται δεν είναι Φεστιβάλ της Βαβέλ. Με αυτό το Σύλλογο που το διοργανώνει, η Βαβέλ ως άποψη και ιδεολογία είναι από την άλλη πλευρά του χαρακώματος.

7 comments:

  1. Είναι απίστευτα αυτά που γράφονται και θέλω να ρωτήσω κάτι απλό....
    Έχει γίνει κάποια παρέμβαση απο κάποιον...? κάτι ρε παιδί μου...να βγεί ένας άνθρωπος απο το ΥΠΠΟ να κάνει μια δήλωση...
    Τα μισά να ισχύουν απο αυτά που λέει ο Γ.Σ, έιναι για να παρέμβει εισαγγελέας...

    ReplyDelete
  2. Tar είναι τρέλλα η κατάσταση θα επανλεθω

    ReplyDelete
  3. Εγώ, εγώ, εγώ, εγώ,εγώ...
    Απίστευτα εγωκεντρικός ο κύριος Σιούνας.

    Εδώ ακούω μόνο λόγια, ξεκάρφωτα και εξωφρενικά ποσά και απίστευτες δικαιολογίες (δεν γνώριζα, δεν υπέγραψα, δεν μου δείχνουν τη σύμβαση, άκουσα, έχω αμυδρή εικόνα, απ΄όσο μπορώ να ξέρω κλπ), με μορφή παραληρηματική.

    Όσοι έχουμε στοιχειώδη έστω εικόνα της δομής και της λειτουργίας μιας εταιρείας (γιατί εταιρεία είναι τόσο η Βαβέλ, όσο και το Φεστιβάλ), ξέρουμε πως αυτά τα πράγματα -απλά- δεν μπορούν να συμβούν, ή να συμβούν κατ΄εξακολούθηση, όπως ισχυρίζεται ο Σιούνας.
    Είναι αστειότητες.

    Αυτό που νομίζω πως πραγματικά τον ενόχλησε (και δεν το κρύβει άλλωστε), είναι η τοποθέτηση της Τζούδα, στο ΔΣ του Φεστιβάλ Αθηνών. Ο λαός λέει "νά τανε η ζήλια ψώρα...".

    Τα υπόλοιπα είναι τζάμπα-ντόρος-να γίνεται.
    Κρίμα...
    Είναι θλιβερό να βλέπεις τη μικροπρέπεια και την αμετροέπεια μερικών ανθρώπων...

    ReplyDelete
  4. Καλά άμα το λέει ο λαός...είναι ανάγκη να γράφεις το ίδιο πράγμα, σε διαφορετικά μέρη να αναγκάζομαι να τρέχω; Αφού δεν σας βγήκαν όλα τα άλλα, τώρα το καινούριο εύρημα είναι ζήλια που μπήκε η Νίκη Τζούδα στο ΔΣ του Φεστιβάλ, εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλα,το πιστεύεις πραγματικά; Έγραψε το κείμενο, μιλάει για συγκεκριμένες καταστασεις και όλο το πρόβλημα ήταν ή ζήλια; Παρακολουθείς πόσα διαφορετικά "κίνητρα" για την ιστορία έχετε "αποκαλύψει" μέχρι τώρα? Και κανένα από αυτά δεν υπάρχει στην περίφημη "απάντηση των συνεργατών"...Μη θλίβεσαι βρε κουτουτσικο...

    ReplyDelete
  5. Οσο για τα περί εταιρείας, αστο...διάβασες ότι δεν αφήναν το λογιστή να κάνει τη δουλειά του, ότι μετα εξαφανίστηκε καθώς και ο δικηγόρος; Ότι είτε πλαστογραφούσαν υπογραφές, είτε δεν υπήρχε η υπογραφή του Σιούνα, πράγμα που καθιστά και τις δυο περιπτώσεις παράνομες; Και μιλάς για στοιχειώδη δομή εταιρείας;

    ReplyDelete
  6. Καταρχήν Τζέσσικα, κάνεις το λάθος να υποθέτεις πως είμαι κάποιος από τη διοργάνωση του Φεστιβάλ.
    Όσο κι άν σου φαίνεται περίεργο, είμαι απλά ένας από τους πρώτους-πρώτους αναγνώστες του περιοδικού, που το αγαπώ σαν αδέρφι μου, γιατί μαζί του μεγάλωσα.

    Δεν μπορώ να κρύψω τις πολλές μου ενστάσεις για αυτή την επιστολή του Σιούνα, το περιεχόμενο, το ύφος, τη χρονική στιγμή όσο και τα μέσα στα οποία δημοσιεύτηκε.

    Σαν εξωτερικός παρατηρητής, που εκφράζω ωστόσο και πολλούς άλλους αναγνώστες απ΄ότι έχω καταλάβει, με ξενίζουν διάφορα σημεία που δεν κολλάνε σε αυτήν την επιστολή.

    Η Βαβέλ, απ΄ότι βλέπει κανείς με ένα γκούγκλισμα στα γρήγορα, είναι "Νίκη Τζούδα και Σια, Ε.Ε.". Θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε ποιός είναι ο ετερόρρυθμος εταίρος που ευθύνεται με την ατομική του περιουσία και σε τί ποσοστό, σε περίπτωση οφειλών του περιοδικού. Η "Νίκη Τζούδα" ή ο "Και Σία"? Δεν ξέρω, ρωτάω εσένα που υποτίθεται πως ξέρεις περισσότερα.

    Τα ποσά των επιχορηγήσεων που αναφέρονται, αφού ο Σιούνας δεν έχει δει τις σχετικές συμβάσεις, από πού προκύπτουν? Το ΥΠΠΟ δημοσιεύει τα κονδύλια που χορηγεί και τα ποσά που βρήκα στο διαδίκτυο, συμφωνούν με αυτά που μου δήλωναν και οι συνεργάτες του Φεστιβάλ. (150.000 Ευρόπουλα για το προηγούμενο που δεν είχαν εκταμιευτεί ακόμα (!)και 200.000 για το φετινό).

    Τόσα χρόνια, χωρίς επιχορήγηση γινόταν το Φεστιβάλ? Όχι βέβαια! Γι αυτό έχει και ελεύθερη είσοδο. Ο Σιούνας δεν τό ξερε? Τα έργα των ξένων καλλιτεχνών με τα πόδια έρχονταν? Οι προσκεκλημένοι φιλοξενούνταν στο σπίτι του Σιούνα και της Τζούδα? Μην τρελλαθώ. Το κόστος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι πελώριο. Μουσικοί, τεχνικοί, μεταφορείς κλπ πληρώνονταν. Εξοπλισμός, δικαιώματα, τυχόν ζημιές στο χώρο της Τεχνόπολης, πληρώνονταν. Εκτός βέβαια από τους έλληνες κομίστες που παίρνουν πάντα τον πούλο. Αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία...

    Οι δημιουργοί που συμμετείχαν φέτος είναι χαζοί? Άν όλα αυτά ήταν αλήθεια, χαμπάρι δεν πήραν και εξέθεσαν κανονικά - και ως συνήθως χωρίς αμοιβή?

    Οι συνεργάτες που τίθενται επωνύμως στο πλευρό της Τζούδα, είναι όλοι διεφθαρμένοι? Και που είναι οι επώνυμοι υπερασπιστές του αντιδίκου (και όχι η κάθε πικραμένη Τζέσικα...)

    Αυτό το μπλόγκ, άν δεν το άνοιξε ο ίδιος, γιατί είναι τόσο εμπαθές και κακόβουλο?

    Αυτά και άλλα πολλά σκέφτομαι και αναζητώ κίνητρα για την πραγματικά ακατανόητη στάση του Σιούνα. Ίσως νά χεις δίκιο. Να μην είναι ζηλοφθονία για το Φεστιβάλ Αθηνών. Εμένα πήγε εκεί το μυαλό μου, διότι άν και έτερον εκάτερον, σε σχέση με το Φεστιβάλ των κόμιξ, το λέει και το ξαναλέει ο Σιούνας και εσύ. Τον έχει πειράξει πολύ. Μπορεί να ήταν αντίθετος με τη συμμετοχή της Τζούδα και να ξύπνησε ο πατερναλιστικός του εαυτός, επειδή δεν τού κανε το χατήρι. Μπορεί τα επαγγελματικά να τροφοδότησαν σιγά σιγά ένα ρήγμα και στην προσωπική τους σχέση. Μπορεί να του έβαλαν "λόγια" και να εκμεταλλεύτηκαν μια δική του στιγμή αδυναμίας, μια κακή περίοδο της ζωής του, κάποιοι "καλοθελητές" που δεν γουστάραν την ενότητα της Βαβέλ. Μπορεί, μπορεί, χίλια μπορεί. Κανείς δεν γίνεται να βρίσκεται μέσα στα κεφάλια των ανθρώπων και να μαντεύει τα πραγματικά τους κίνητρα.

    Έτσι κι αλλιώς, όλοι θα κριθούν εκ του αποτελέσματος και απο όσα θα αποδειχθούν ή όχι, μελλοντικά.

    Εγώ πάλι, θα μείνω προς το παρόν με τα συμπεράσματά μου και το μπλόγκ αυτό δεν νομίζω να το επισκεφτώ ξανά, γιατί ό,τι είχε να μου πει, το είπε, αλλά δε με έπεισε.

    ReplyDelete
  7. An kapios ehei kati aksiopoino na katagilei as to kanei ston eisagelea. As min anisihei gia to an tha stigmatistei gia royfiania ston epagelmatiko toy hwro kai ton koinoniko toy perigiro. Ohi eidika afti ti periodo poy h diafthora kai i diaspathisi dimosiou hrimatos einai pio epikeri apo pote. An kyrie Siouna eisai ilikrinis den eheis na fovitheis tipota.(Apologoymai gia ta greeklish alla ehw provlima pc)

    ReplyDelete